Popis projektu
ESCCAPE2 zahŕňa vidiecke regióny európskych krajín, územia s nižšou úrovňou produktivity a zamestnanosti, ale bohaté na krajinu a dedičstvo. Cieľom projektu je vyvinúť spoločnú stratégiu zúčastnených krajín s cieľom efektívne ovplyvniť miestne komunity a ekonomiku a podporiť nadnárodnú spoluprácu a prepojenie všetkých aktérov s miestnymi/regionálnymi a národnými orgánmi s kompetenciami v oblasti cestovného ruchu.
Projektové aktivity sú nastavené tak, aby dosiahli ciele a hlavné výsledky a očakávané výstupy, pričom budú zahŕňať aktérov, ktorí často nemajú prístup k vedomostiam a informáciám a nemajú kapacity na zabezpečenie životaschopnosti svojho prírodného a kultúrneho dedičstva. Títo potrebujú byť dôkladne informovaní, vyškolení. a podporovaní pri plánovaní a prijímaní inovatívnej stratégie cestovného ruchu, kde môžu zohrávať dôležitú úlohu. Sú to: vidiecke domy, prázdninové farmy s reštauráciou alebo bez reštaurácie (miestna gastronómia a typické produkty), reštaurácie, pivnice, sklady miestnych a biologických produktov a farmárske dovolenky s miestnymi produktmi na predaj (km 0 produktov), kuchári, farmárstvo a iní prvovýrobcovia, remeselné obchody a remeselné podniky, služby a obchody cestovného ruchu, prevádzkovatelia organizujúci otvorené miestne zájazdy atď.
Očakávané výstupy projektu
Na národnej úrovni projekt uľahčí vytváranie sietí aktérov/zainteresovaných strán/tvorcov politiky prostredníctvom účasti na miestnych podujatiach ESCAPE2 (diseminačné podujatia/miestne semináre) a prenesie do týchto sietí všetky relevantné poznatky o marketingových stratégiách vidieckeho cestovného ruchu. v synergii s národnými/miestnymi stratégiami cestovného ruchu.
Na cezhraničnej úrovni prijmeme spoločnú prenosnú metodológiu – inovatívnu/integrovanú stratégiu pre udržateľné využívanie kultúrnych/prírodných/historických zdrojov ako ekonomických aktív, aby sme vytvorili Cezhraničnú sieť pre rozvoj vidieka vysokokvalitného cestovného ruchu.
Za jeden rok chceme zmapovať hlavné zainteresované strany, zrealizovať aktualizovaný prieskum trhu a podeliť sa o všetky osvedčené postupy týkajúce sa vidieckeho turizmu.
Projekt vytvorí obsah a učebné osnovy založené na výsledkoch mapovania a porovnávania a bude testovať a pilotovať školenie počas 3 mesiacov organizovaním online kurzov poskytovaných prostredníctvom platformy projektu.
Partneri
- Meridaunia, Taliansko
- Momentum Marketing Services, Írsko
- New Edu n.o, Slovensko
- Agritour LTD, Bulharsko
- Aproximar, Portugalsko
- Európska asociácia pre sociálne inovácie, Rumunsko
- Aténsky celoživotný inštitút, Grécko
- Kadin ve Genc Girism Merkezi Dernegi – Asociácia centra pre ženy a mladé podnikanie, Turecko
Časový rámec
1.9. 2020 – 31. 8. 2023 (36 mesiacov)