Rozvoj vidieka a miest

Na zabezpečenie efektívnejšieho využívania pôdy a plánovania, lepšieho poskytovania služieb, napr. zdravotníctva, verejnej dopravy a lepšieho hospodárenia s prírodnými zdrojmi, je potrebný integrovaný prístup týkajúci sa rozvoja vidieka a miest a užšia spolupráca medzi oblasťami. Rozvoj vidieka, ktorý je významným pilierom spoločnej poľnohospodárskej politiky (SPP), spolu s pilierom podpory príjmu a trhových opatrení môže prispieť k posilneniu sociálnej, environmentálnej a ekonomickej udržateľnosti vidieckych oblastí.

Rozvoj miest by sa mal zamerať aj na prienik environmentálnych, ekonomických, sociálnych a kultúrnych rozmerov mestského života. „Opatrenia týkajúce sa fyzickej obnovy miest musia byť kombinované s opatreniami na podporu vzdelávania, ekonomického rozvoja, sociálnej inklúzie a ochrany životného prostredia. Vyžaduje tiež silné partnerstvá medzi miestnymi občanmi, občianskou spoločnosťou, priemyslom a rôznymi úrovňami vlády. (Európska komisia, 2020)

Zdroj
Európska komisia

Projekt

Escape2

Podpora rozvoja nadnárodnej tematickej stratégie cestovného ruchu

Popis projektu

ESCCAPE2 zahŕňa vidiecke regióny európskych krajín, územia s nižšou úrovňou produktivity a zamestnanosti, ale bohaté na krajinu a dedičstvo. Cieľom projektu je vyvinúť spoločnú stratégiu zúčastnených krajín s cieľom efektívne ovplyvniť miestne komunity a ekonomiku a podporiť nadnárodnú spoluprácu a prepojenie všetkých aktérov s miestnymi/regionálnymi a národnými orgánmi s kompetenciami v oblasti cestovného ruchu.

Projektové aktivity sú nastavené tak, aby dosiahli ciele a hlavné výsledky a očakávané výstupy, pričom budú zahŕňať aktérov, ktorí často nemajú prístup k vedomostiam a informáciám a nemajú kapacity na zabezpečenie životaschopnosti svojho prírodného a kultúrneho dedičstva. Títo potrebujú byť dôkladne informovaní, vyškolení. a podporovaní pri plánovaní a prijímaní inovatívnej stratégie cestovného ruchu, kde môžu zohrávať dôležitú úlohu. Sú to: vidiecke domy, prázdninové farmy s reštauráciou alebo bez reštaurácie (miestna gastronómia a typické produkty), reštaurácie, pivnice, sklady miestnych a biologických produktov a farmárske dovolenky s miestnymi produktmi na predaj (km 0 produktov), ​​kuchári, farmárstvo a iní prvovýrobcovia, remeselné obchody a remeselné podniky, služby a obchody cestovného ruchu, prevádzkovatelia organizujúci otvorené miestne zájazdy atď.

Očakávané výstupy projektu

Na národnej úrovni projekt uľahčí vytváranie sietí aktérov/zainteresovaných strán/tvorcov politiky prostredníctvom účasti na miestnych podujatiach ESCAPE2 (diseminačné podujatia/miestne semináre) a prenesie do týchto sietí všetky relevantné poznatky o marketingových stratégiách vidieckeho cestovného ruchu. v synergii s národnými/miestnymi stratégiami cestovného ruchu.

Na cezhraničnej úrovni prijmeme spoločnú prenosnú metodológiu – inovatívnu/integrovanú stratégiu pre udržateľné využívanie kultúrnych/prírodných/historických zdrojov ako ekonomických aktív, aby sme vytvorili Cezhraničnú sieť pre rozvoj vidieka vysokokvalitného cestovného ruchu.

Za jeden rok chceme zmapovať hlavné zainteresované strany, zrealizovať aktualizovaný prieskum trhu a podeliť sa o všetky osvedčené postupy týkajúce sa vidieckeho turizmu.

Projekt vytvorí obsah a učebné osnovy založené na výsledkoch mapovania a porovnávania a bude testovať a pilotovať školenie počas 3 mesiacov organizovaním online kurzov poskytovaných prostredníctvom platformy projektu.

Promotér

  • Consorci de la Ribera, Španielsko

Partneri

  • Meridaunia, Taliansko
  • Momentum Marketing Services, Írsko
  • New Edu n.o, Slovensko
  • Agritour LTD, Bulharsko
  • Aproximar, Portugalsko
  • Európska asociácia pre sociálne inovácie, Rumunsko
  • Aténsky celoživotný inštitút, Grécko
  • Kadin ve Genc Girism Merkezi Dernegi – Asociácia centra pre ženy a mladé podnikanie, Turecko

Časový rámec

1.9. 2020 – 31. 8. 2023 (36 mesiacov)

V spolupráci s