Technológia a digitál

Digitalizácia poskytuje veľké príležitosti, ako aj rôzne výzvy v súčasnom kontexte. Technológie, ktoré menia nielen každodenné životy ľudí – od komunikácie po prístup k informáciám, zlepšeným službám atď., ale ovplyvňujú takmer každý sektor hospodárstva. Digitalizácia prichádza so zmenami na trhu práce nielen z hľadiska technických, ale aj kompetencií zamestnancov. Digitálna gramotnosť sa stala hlavným prínosom európskych občanov, ktorí sa chcú plne integrovať do konkurenčného trhu práce. Prostredníctvom riešení sociálnej inovácie môžu ľudia ťažiť z príležitostí digitálneho veku.

Európa má vyššiu penetráciu širokopásmového pripojenia a Wi-Fi a rozsiahlejšiu adaptáciu smartfónov v porovnaní s chudobnejšími regiónmi sveta, čo umožňuje občanom a organizáciám implementovať do svojej práce nové technológie s cieľom pomôcť zvýšiť produktivitu, kvalitu života a podporiť rast (Atkinson, 2019 ).

Zdroj
Atkinson, C., 2019. Europe and Technology

Projekt

Social connections

Školitelia pre e-sociálnu prácu

Popis projektu

COVID-19 zhoršil sociálne vylúčenie chorých, starších a zdravotne postihnutých osôb prostredníctvom opatrení na obmedzenie pohybu a kontaktov, ako sú obmedzenia pobytu v domácnosti, karantény a blokády. Hoci boli takéto opatrenia kľúčové pre zaistenie bezpečnosti všetkých, len zhoršili a začlenili stav izolácie, ktorým trpeli mnohé skupiny obyvateľstva ešte pred pandémiou.

V tejto súvislosti je cieľom projektu SOCIAL CONNECTIONS rozvíjať digitálne pedagogické kompetencie pedagógov C-VET v sociálnom sektore, čo im umožní naučiť svojich študentov, ako rozvíjať a využívať kvalitný digitálny obsah na sociálnu inklúziu klientov, ktorí sú pripútaní k domovu z dôvodu zdravotného postihnutia, choroby, alebo obmedzení súvisiacimi s COVID-19.

Očakávané výstupy projektu

Keďže hlavným cieľom projektu je rozvoj digitálnych pedagogických kompetencií pedagógov ďalšieho odborného vzdelávania a prípravy v sociálnom sektore, predpokladané dopady na cieľové skupiny (tréneri sociálnej práce a odborníci na sociálnu prácu) sú, že sa vnímajú ako „digitálne pripravené“ na e-sociálnu prácu a prax. To znamená ich schopnosť získať prístup, prispôsobiť sa a vytvárať nové sociálne a vzdelávacie intervenčné metódy využívajúce IKT a poskytovať technologicky sprostredkovanú sociálnu prácu a postupy komunitnej práce.​​

​Pokiaľ ide o štruktúry odborného vzdelávania a prípravy, SOCIAL CONNECTIONS očakáva posilnenie väzieb medzi organizáciami odborného vzdelávania a prípravy a mimovládnymi organizáciami a podporu začleňovania zručností elektronickej sociálnej práce do učebných osnov odborného vzdelávania a prípravy.To sa dosiahne prostredníctvom partnerských organizácií, ktoré zavedú IO vytvorené vo svojich pravidelných ponukách, pričom sa vynaloží úsilie na to, aby sa dostali aj do iných organizácií.
Na vyššej úrovni je cieľom SOCIAL CONNECTIONS mať vplyv na pokrytie príležitostí a nástrojov IKT pre širokú škálu sociálnych odborníkov a školiteľov. Okrem toho sa v rámci dlhodobého vplyvu očakáva, že projekt upriami pozornosť na vylúčené a izoláciou zraniteľné osoby viazané na domácnosť, vďaka čomu sa budú cítiť zaangažované a budú mať väčšiu pohodu.

Výstupy
Intelektuálny výstup 1: Učebné osnovy pre výučbu elektronickej sociálnej práce
Intelektuálny výstup 2: Súbor nástrojov pre e-sociálnu prácu: skúsenosť s učením sa praxou
Intelektuálny výstup 3: MOOC pre C-VET v digitálnej sociálnej práci

Promotér

  • Fundacion Intras, Španielsko

Partneri

  • Anziani E Non Solo Societa Cooperativa Sociale, Taliansko
  • Sosu Ostjylland, Dánsko
  • Aproximar, Portugalsko
  • Virtuálny kampus LDA, Portugalsko
  • Európska asociácia pre sociálne inovácie, Rumunsko

Časový rámec

1.03.2021 – 28.02.2023 (24 mesiacov)

V spolupráci s